Vrijheid in Noord Thailand

9 december 2016 - Chiang Mai, Thailand

Na 5 dagen chiang mai heb ik het wel gezien . We kwamen in Noord Thailand voor de natuur dus we besluiten een auto te huren voor 6 dagen .
Ik wil de mae hong son loop rijden , dat is een rondje van ruim 650 km , en eigenlijk het liefst met de brommer. Overal waar we komen kijken ze ons aan of we gek zijn geworden omdat met de kinderen te doen dus vandaar de auto!
We rijden vanuit chiang mai, een prachtige 130 km incl geisers en warm water bronnen, naar pai . Wat een leuk hippiedorp is dat met de leukste meest relaxte sfeer tot nu toe. Niet te druk , goeie eettentjes (hulde aan de friet met burger en zelf gemaakte aoli die we daar gegeten hebben ) en de leukste avondmarkt van heel Azië ! Dat wil wat zeggen na 10 weken Azië en heel veel markten hahah
Enfin , we slapen in tentjes in een soort van guesthouse de kinderen vinden het fantastisch !
De volgende ochtend vervolgen we onze weg richting mae hong son . De 160 km zijn schitterend en doordat we een eigen auto hebben stoppen we wanneer we willen. We bezoeken onderweg watervallen en een mooie grot ,de lod cave (google)
Mae hong son zelf is een rustig slaperig dorp waar het vooral om de omgeving gaat. Er zijn tientallen watervallen en warm water bronnen . Ook zijn er nog een aantal stammen die hier leven en dan vooral de longneckstammen.
Bij het ontbijt ontmoeten we een vrouw uit Amerika die bij zo'n stam woont en we worden uitgenodigd om het dorp te bezoeken . Veel vrouwen uit deze stam vertrekken naar de grotere steden om meer geld te verdienen waardoor er leegstand komt in de oorspronkelijke tribe dus nu proberen ze een guesthouse op te zetten om de leegstand tegen te gaan .
Heel interessant!
Grappig om te weten dat floortje dessink hier gefilmd heeft ,voor het programma einde van de wereld , wat in maart op televisie uitgezonden word.
De volgende ochtend rijden we verder naar mae sariang . 200 km waar de bochten maar ook de dorpjes steeds kleiner worden . We blijven hier maar 1 nachtje en rijden het laatste stuk naar chiang mai in 1 x terug . Hier zou je nog een stop kunnen maken onderaan de hoogste berg van Thailand. Doi ithanon .
Wij moeten morgenvroeg op tijd de auto inleveren vandaar dat we doorgereden zijn

Nog 1 weekje Azië en dan vliegen we door naar Australië .
Wij hebben aankomende week een appartement dus kunnen heerlijk zelf koken en ontbijtje maken . Beetje huiswerk bijwerken en gewoon even niks .

We keep in touch miss you all. .......
Liefs

1. Sylvia Coppens:
    9 december 2016
    Leuk alles te lezen. Zijn we er een beetje bij.
    Hoe gaat het met het huiswerk van de kinderen? Lijkt me moeilijk zo tussendoor. Groetjes en liefs Sylvia
  2. Leen ,Leja ,jan:
    Hoi lieve mensen,
    Ik kan wel janken zo mooi. Ben blij dat ik over juli schouder mee mag kijken . Top.
    Geniet verder en ik verheug me nu al op al het moois wat nog komen gaat. Liefs Lenie
  3. Lotte:
    Hoi sylvia
    Ja dat gaat eigenlijk heel goed we liggen netjes op schema
    Hoe is het met jullie
    Fijn te lezen dat je mee geniet !

Hey lenie
    Geweldig elke keer je reactie te lezen en fijn dat je zo ook mee geniet !

Xx lotte
  4. B. Engelberts:
    11 december 2016
    Hallo lieve mensen, het zijn weer prachtige foto's allemaal. Wat fijn dat de thuis blijvers hier ook een klein beetje van mogen mee genieten. Tot snel
    Liefs en groetjes,
    Babs