Laos of Thailand

4 december 2016 - Thailand, Thailand

Twijfel twijfel Laos of Thailand ......
Ik wilde zo graag naar naar Laos en dan van Zuid naar noord om daar de grens naar Thailand over te steken . Maar de reis dagen zijn lang . Er zijn geen treinen in Cambodja of laos en vluchten zijn duur . Daar komt bij dat het zuiden van Laos voor de meisjes misschien wat saai is dus we besluiten om Laos over te slaan en in plaats daarvan een weekje op de eilanden van Thailand te vertoeven . Ook geen slecht plan lijkt me zo !
Dus we vliegen van Cambodja naar zuid Thailand bezoeken daar koh lanta en oa nang en komen eigenlijk nog dagen tekort . Ook hier is weer zoveel moois te zien maar zo anders dan wat wij normaal doen. Hier gaat het om zon zee strand, relaxen ,bootje huren .......
Koh lanta is een beetje het menorca van de Spaanse eilanden. Kindvriendelijk en erg rustig.
Op aanraden van een kennis gingen we Door naar ao nang vlakbij krabi en wat een gezellige sfeer hangt daar. Zeker een aanrader. Overal dicht bij genoeg te doen in en om de boulevard maar niet TE druk . Gewoon precies goed .

De week vliegt voorbij en het is alweer tijd om naar het noorden van Thailand te vliegen
Eerste stop chiang mai. Een redelijke stad met veel backpackers en gezinnen
Ook komen we veel mensen tegen die hier ieder jaar 3 maanden overwinteren
We huren fietsen en verkennen de stad bezoeken watervallen en gaan uiteraard een dagje doorbrengen met olifanten! !
Jersey is 8 weken heel geduldig geweest maar kan de avond van te voren niet in slaap komen . Ze kan niet meer wachten tot we eindelijk naar de olifanten gaan
Wij hebben gekozen voor een kleinschalig familie bedrijf waar kettingen prikstokken en rijden verboden is
We voeren en wassen de olifanten en spelen met ze in de rivier .
Na 2 uur is het tijd voor lunch en worden de olifanten uit de rivier gehaald . Daar is er 1 het duidelijk niet mee eens en na wat geren en getetter loopt jij zo weer de rivier in gevolgd Door een kleine telg. Zo heerlijk om te zien !
We sluiten deze dag af met bambooraften wat best grappig is
Morgen vertrekken we naar pai

Liefs.....

1. B. Engelberts:
    7 december 2016
    Hallo lieve mensen, wat een mooi reisverhaal weer en wat een prachtige foto,s. Nog een klein beetje sinterklaas kunnen vieren?
    Ik ben weer benieuwd naar jullie volgende reisverhaal en foto's.
    Nou, veel genieten met wat jullie nog gaan beleven.
    Liefs en groetjes, Babs E.
  2. Han:
    Hoi Menno, Lotte en kids,
    Jullie halen er wel uit wat er in zit, zeg!
    Mooie verhalen en mooie foto's....Geniet ze daar nog!!
    Gr Han (en Nienke en kids )
  3. B. Engelberts:
    8 december 2016
    Hallo lieve mensen, waar jullie ook nog naar toegaan en beleven veel plezier nog samen. De groetjes voor jullie liefs,
    Babs E.
  4. Lotte:
    Hallo lieve babs
    Ik vind het zo leuk dat je elke x reageert
    Fijn om te lezen dat je mee kunt genieten zo
    Tot snel x lotto
  5. B. Engelberts: