Ijskoud nieuw zeeland .....

17 februari 2017 - Waihi, Nieuw-Zeeland

Letterlijk en figuurlijk ijskoud !
Het begon al op de luchthaven . We hadden een briefje gekregen over de invoer rechten en producten waar van je aangifte moet doen . Dus wij hadden netjes onze notenrepen kaneel en peper aangegeven . Toen we de tassen Door de scan haalde werd er 1 tussenuit gehaald omdat daar volgens de meneer achter de band wat in zat . Wij hadden geen idee wat het kon zijn . Nu hadden we voor de lunch in het vliegtuig 4 appels mee genomen en er daar maar 2 van opgegeten . Totaal die andere 2 vergeten en dus niet aangegeven ....
Bam boete van 400 dollar !!!!!! Ja je leest het goed !?
Ik was hels ik was zo kwaad dat ik een half uur heb zitten huilen f!/@^ 2 appels !! Gelukkig bleef menno als altijd de rust zelve en hebben we de boete niet betaald maar meegenomen zodat ik nog bezwaar kon indienen maar ik kon die vent wel schieten ! Ik vroeg hem nog of dat als ik een koffer vol appels mee had de boete hoger zou zijn maar dat was ook niet zo . De boete was immers voor het niet aangeven van verboden goederen Dusssss 400 dollar en 2 appels lichter gingen we op zoek naar een taxi om ons naar het airbnb appartement te brengen .

20 minuten later en wederom 65 dollar lichter zet de chauffeur ons af bij een nogal verpauperd huis . We lopen naar binnen Door de open voordeur zien 9 kamers met een slotje alles staat in Engels en Chinees aangegeven en wij weten niet op welke kamer we moeten zijn ! Gelukkig had ik op het vliegveld gelijk een simkaart gekocht dus kon ik bellen met de vrouw van wie ik het gehuurd had . Kamer 8 werd het !
Nou ben ik zoals jullie waarschijnlijk weten fan van airbnb ik hou van de gezelligheid van een echt huis ingericht met persoonlijke spullen , de ruimte ten opzichte van een hotelkamer maar vooral het contact met de eigenaar . Nou van dat alles was hier niks terug te vinden !
De eigenaar kwam 1x langs om handdoeken te brengen waar ik om moest vragen en verder zaten er zo'n 20 Chinezen die (zo leek het) daar de boel huurde . Een echte huisjes melker dus .
We zaten nergens dichtbij en konden geen kant op . Fijne start van onze laatste maand was het dus zeer zeker niet .

Na 2 nachten konden we terug naar het vliegveld (nu voor een betere prijs halleluja voor Google ) om de camper op te halen
Deze zou wat jonger zijn dan de vorige en boven iets ruimer voor de meiden om te slapen . Nou heerlijk kan ik je vertellen . Alles heerlijk schoon ,compleet en ruim dus we waren na een paar boodschappen weer klaar voor vertrek .
Op advies van een paar nieuw Zeelandse heren waarmee we aan de praat kwamen gingen we met een omweg naar ons eerste eindpunt .
Het weer slaat om en het begint te regenen de zon verdwijnt achter een dik pak wolken en dat is tot vandaag eigenlijk zo gebleven .
De eerste 6 dagen zijn daardoor echt niet wat ik in gedachten had

Zo na al dit geklaag hebben we natuurlijk best wat leuks gedaan ! We hebben 3 prachtige wandelingen gemaakt . Echt petje af voor de meiden 3 dagen achtereen 3 uur lopen vind ik toch een hele prestatie. Eergisteren en vandaag hebben wel ook een prachtige waterval bezocht we zijn in een mangrove bos geweest en hebben de beroemde kauri bomen gezien .
We hebben de fantastische sprookjesachtige gloeiwormen gezien ! Hoe gaaf is dat ?! Ennnnnn we kwamen een dutch deli store tegen dus die pepernoten MOESTEN gewoon mee hahahaha Daarbij zijn we vandaag bij een interactieve goudmijn centrum geweest wat voor de kinderen hartstikke leuk was ! Voor as zondag staat er een dagje dolfijnen spotten op de agende dus duimen voor mooi weer

Over 4 weken is ons grote avontuur alweer voorbij ! Dus wij genieten nog even door. ....

1. Leen ,Leja ,jan:
    17 februari 2017
    Ach jee, maar zoals het spreekwoord zegt na regen komt zonneschijn. Zo ook voor juli. Blijf genieten.
    Xxx van Uit Holland