Bye bye Azië Hello Australië

19 december 2016 - Sydney, Australië

Laatste week Azië was heerlijk ontspannen. We hebben een heerlijk ruim appartement met een rooftop zwembad op de 32e verdieping gehuurd via airbnb . Altijd leuk ! Lekker zelf koken en als ontbijt joghurt met muesli en vers fruit . Heerlijk ! Beetje zwemmen en in het park wandelen , fietsen (lizzy en jersey op een eigen fiets) . Lizzy is in 10 weken niet zo enthousiast geweest haha . Ik geniet volop van de meiden , zie hun ontwikkelen en groeien. Ik zie eigenschappen die ik zelf zou willen hebben . Zoals lizzy die s'ochtends altijd gelijk zo lekker vrolijk en actief is en vervolgens de hele dag liedjes loopt te zingen of te neuriën ! Of jersey die de rust heeft om haar zusje 6x hetzelfde uit te leggen of iets zo kan draaien en vertellen zodat lizzy toch enthousiast word voor het spel wat jersey eigenlijkwilde spelen! Deze week heeft ons allemaal goed gedaan.....

Zaterdag de 17e december is het dan zover . We maken ons op voor een lange vlucht naar Sydney . We vliegen via taipei en hebben daar een tussenstop van 7 uur . Om 23 uur savonds vliegen we door naar Sydney . De meisjes slapen redelijk snel en ik dommel tussendoor een beetje . Menno vermaakt zich met films kijken . Deze nacht gaat ook weer voorbij en voordat we het weten staan we gewoon in Sydney ! Hoe gaaf is dat?!
Wederom via airbnb heb ik een appartement gehuurd en de verhuurder is dit x thuis. Altijd leuk om even te kletsen en wat informatie in te winnen over de stad etc. Weet doen gauw een boodschap (even slikken en schakelen als ik de prijskaartjes zie) koken weer heerlijk zelf . We liggen met zijn allen voor 20 uur al te slapen , die vliegreis was toch wel pittig.

De volgende dag word iedereen pas om 10 uur wakker en ik zou ik niet zijn als ik nu heel onrustig zou worden en het gevoel hebben iets te missen in zo'n nieuwe grote stad! Dus binnen een uur is iedereen klaar voor vertrek haha. We pakken de trein naar hartje Sydney (10 min) en stappen uit bij de haven
De harbor bridge en het operahouse wauw nog mooier en indrukwekkender dan op alle plaatjes. Daar sta je dan met je gezin, na 1.5 jaar plannen en keihard sparen en na de eerste overweldigende 3 maanden Azië , is hier de volgende mijlpaal. Helemaal aan de andere kant van de wereld in weer een miljoenenstad (maar nu een mooie schone;))
We lopen de hoek om naar het operahouse maken belachelijk veel foto's en pakken vervolgens een Veel te toeristisch treintje Door de botanische tuinen van Sydney .
Daarna vervolgen we onze weg naar de rocks. Een ontzettend leuke wijk die al 200 jaar bestaat maar in verval is geraakt om daarna weer opgebouwd te worden
Allemaal leuke boetieks en gallerietjes . Het geheel doet heel Engels aan . Je kunt er dan ook fish en chips ,scones en pubs vinden.
We lopen vervolgens richting city centre en lopen wat rond in de mega (mooie) winkel galerijen (in kerstsfeer uiteraard)
We besluiten een pizza te eten en pakken daarna de trein weer terug .

This is only the beginning. ......

1. Doortje en Willie:
    19 december 2016
    Hallo allemaal,

Wij zijn blij dat het allemaal zo goed verloopt en jullie veel plezier hebben gehad in Azië .Nu ook genieten van Australië.

Kijken uit naar jullie verslagen.
    Wij wensen jullie een goede en fijne Kerst.

Groetjes,
    Doortje en Willie
  2. B. Engelberts:
    20 december 2016
    Hallo allemaal, fijn dat het allemaal goed gegaan is, nu maar genieten van Australië dat zal wel lukken het zal best wel weer om schakelen zijn geweest. Ik wens jullie hele fijne kerstdagen en een gelukkig en een te gekke 2017 toe. Tot het volgende reisverhaal.
    Liefs Babs E.
  3. Manonb:
    27 december 2016
    Hoi Medewereldreizigers,

Wij zijn alweer in de laatste maand van ins halfjaar reizen belandt. Ook wij zijn met onze twee kids 5 en 6 (sinds eergisteren 7) eerst in Azië geweest, daarna west australie en nu alweer ruim een maand terug in Azië. Jullie reisverhalen zijn erg herkenbaar om te lezen. Veel plezier in Australie. Het is heerlijk om een tijdje zelf je potje te koken en een rijdend huisje te hebben.