Liefde op het tweede gezicht

1 maart 2017

Nogal dramatische titel maar toch is het waar ! Na de eerste week werd alles beter inclusief het weer . Op die dag dolfijnen spotten na dan want dat was ene bak ellende haha!
We rijden verder richting het zuiden en komen langs tauranga waar we dolfijnen gaan zoeken . Ik zeg sochtends om half 8 nog tegen menno dat ik een beetje nerveus ben en hoop dat niemand zeeziek word ! Nou guess what happened. ....... 8 uur lang alle 4 al spugend op die boot en geen dolfijn gezien ! Ik zal jullie de details besparen . Wel heeft jersey eenmaal in de baai aangekomen met 2 zeehonden gezwommen hebben we gekajakt een pinguïn gezien en hebben we op de terugweg in de baai 6 haaien gezien !

We verlaten de oostkust en rijden naar rotorua. Dit gebied in nieuw zeeland bestaat voornamelijk uit vulkanische ondergrond en heeft vele geisers warmwaterbronnen en gekleurde meren. Heel bizar om te zien dat je midden in het dorp vanachter de schuttingen allemaal damp zie opstijgen . We lopen Door het park heen en verwennen onze voeten met een warm waterbad . Lizzy vind de lucht niet te harden (lees rotte eierlucht) en we besluiten door te rijden naar de bekendste trekpleister van de omgeving namelijk waio-ta-pu .
Ik wilde echt heel graag de champagne pool zien . Je weet wel die wie altijd om de foto staat als je nieuw zeeland Google ;)
Het is een prachtig park met een goed aangelegd pad en er zijn meer dan een paar fantastische uitzichtpunten gecreëerd. En de champagne pool is net zo gaaf mooi en indrukwekkend als op alle plaatjes (check mijn foto's )

Op het noordereiland bezoeken we nog lake taupo. Een hip gezellig groot dorp met veel watersport aanbod. Er zijn veel jonge lui en mooie gratis kampeerplekken . We boeken een tocht met een zeilboot voor de avond (de mevrouw beloofde ons dat we niet ziek zouden worden ;)) en genieten van de zonsondergang pizza en de gezelligheid van Veel jonge backpackers! De reden van deze tocht is een 40 jaar oude maorie carving die gemaakt is ter ere van een oude maoriestam . Ondanks dat de carving niet oud is, is hij behoorlijk indrukwekkend .

Vanwege onze tijdsdruk wisten we dat we in nieuw zeeland sneller moesten reizen dus besluiten we in een streep door te rijden naar wellington . Tijdens onze reis kreeg ik een berichtje van een oude bekende dat ze al een tijdje in wellington was en of we het leuk vonden om af te spreken . Nou dat vonden wij wel! Zo gezegd zo gedaan een leuke ontspannen middag gehad waar de meisjes eindigden met ieder en eigen ukelele ! Er word gretig op geoefend en wat fijn voor onze oren dat een echt muziek instrument zelfs dan een goed geluid heeft ;-)

De volgende ochtend vroeg is het stralend weer en gaan we op de boot om naar het zuidereiland te gaan . Daar zijn we inmiddels al een weekje maar daar vertel ik van de week meer over

Tot snel........

1. Bea:
    1 maart 2017
    klinkt wat minder maar toch een reispilletje doet echt wonderen op de boor
    leer voor de volgende keer
    helaas hebben wij het champagne bad gemist
    wist niet eens dat het er was
    dat geeft aan hoe wij ons voor bereiden op een vakantie hahaha
    veel plezier nog en vergeet de fox glacier niet en al het kan met de helicopter super gaaf veel plezier nog gr bea
  2. Doortje en Willie:
    1 maart 2017
    Goed om te horen dat jullie het nu wel naar de zin hebben en geniet nog van de laatste weken.

Groetjes Doortje en Willie
  3. B. Engelberts:
    1 maart 2017
    Hoi hoi, even niets van mij laten horen (ziek geweest) fijn dat jullie het nog naar jullie zin hebben wat een prachtige foto's weer. Geniet er nog even van de tijd gaat al zo snel.
    Heel veel liefs Babs E.
  4. Lotte:
    1 maart 2017
    Hallo allemaal wat vind ik het toch leuk om jullie reacties te lezen en tante bea die helikopter vlucht komt goed
  5. B. Engelberts:
    2 maart 2017
    Geniet nog van het samen.
    Liefs,
    Babs E.