Tam coc en hue 29oktober tot 3 november

3 november 2016 - Tam Coc, Vietnam

Vanuit halong bay zijn we met de bus naar tam coc gegaan . wat een rit van 3 uur zou zijn werd een rit van 6 uur . De meiden hebben het weer geweldig volgehouden .
Tam coc is eigenlijk halong bay maar dan op land echt heel mooi !
Met een klein bootje vaar je tussen rotspartijen en Door grotten heen
Wij hebben de boottocht in trang an gedaan ipv tam coc op aanraden van andere reizigers
De foto's spreken voor zich lijkt me ;)

Na tam coc wilde we heel graag naar phong nha (echt even googlen zo mooi!) ,een nationaal park, maar door een storm waren alle grotten gesloten . Dus besloten we verder te reizen naar Hue . Nou had ik echt geen zin in weer een grote stad dus baalde enorm .
Na een rit van 10 uur in de nachtbus waarin lizzy heerlijk heeft geslapen en jersey van opwinding tot 22.30 uur heeft liggen apenkooien in haar bed kwamen we dus aan in Hue
Even inchecken bij ons guesthouse (6 euro per nacht voor 4 personen !) En op zoek naar koffie en ontbijt
Smiddags zijn we naar de citadel gegaan . Dit is de verboden stad van Hue en flink getroffen tijdens de oorlog .
Wat een oase van rust in deze grote stad en wat een mooie plek
Na een korte geschiedenis les aan de kinderen hebben we hun volle aandacht en bij elke beschadiging zegt lizzy dat dat Door de oorlog en de kanonnen komt .
Misschien de volgende keer iets minder uitleg Haha
De volgende dag is er heel veel regen voorspelt en onze 6 euro kamer is natuurlijk weinig bijzonders dus wel boeken een wat luxer hotel met klein binnen zwembad voor de volgene nacht . WAT een heerlijkheid om schone lakens , schone douche en wat ruimte te hebben ! Even genieten hier.

We vervolgen onze weg met de lokale trein naar hoi an

Tot snel xxxxxxx
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. "Meester "Maarten:
    3 november 2016
    Hallo allemaal,
    Wat maken jullie een vet mooie reis!
    Toch spijt dat ik geen ticket heb gekocht! Haha
    Wens jullie nog mooie ervaringen! Groetjes aan de Kids

Maarten