Myanmar deel 1

7 oktober vlogen wel naar mandalay. De op 2 na grootste stad van Myanmar
Met een paar mooie bezienswaardigheden prima om 1 aan 2 nachten te verblijven.
We deelde de taxi van het vliegveld naar het hotel met een heel vreindelijk Japanse vrouw die in Myanmar woont omdat ze de mensen er zo puur vind ! Ze geeft ons veel info en beantwoord elke vraag goed begin lijkt me zo :)
We huurde een gids +taxi voor een dag want in zo'n grote stad zelf de weg zoeken is niet te doen !
Wat hebben wel veel gezien en meegemaakt die dag .
We gingen van mandalay naar amarapura en via sagaing naar innwa (even googlen) ;)
We bezochten een klooster met meer dan 1000 monniken
Zien ook een heleboel armoede maar dan ook echte armoede en ondervinden Hoe vriendelijk iedereen is .
We eten aan het water en gaan met paard en wagen naar het laatste klooster waar menno zijn kleine teen breekt! (Het gaat alweer stukje beter)
Wel gaan dus iets eerder terug naar het hotel dan verwacht en houden de zonsondergang bij de u-bein bridge (zeker googlen) tegoed ;)

Even een uitleg om proberen over te brengen hoe die armoede eruit ziet als ik een goeie foto heb zal ik hem later plaatsen
2 drukke wegen met aan weerszijde een berm , tussen die 2 drukke wegen nog een middenberm van pakweg 3 meter breed
Zelf gevlochten huisjes,sommige op palen ,met daken van stro . Tussen al die honderden huisjes kilo's afval ,plastic etensresten uitwerpselen van dieren en meer, daartussen spelen kinderen!!! Veel kinderen ,kleine kinderen (2 jaar) maar ook zieke dieren . Onvoorstelbaar
En ja ik weet dat de mensen dit deels zelf veroorzaken ik maak me geen illusies maar onvoorstelbaar is het op zijn minst

Kortom het maakte heel veel indruk ook op jersey
Inmiddels zijn wel in bagan nr 1 op onze bucketlist maar daarover van de week meer

Liefs ...

1. Menno:
    12 oktober 2016
    Goed omschreven erg indrukwekkend!!
    Maar moet je echt eens meemaken!
  2. Doortje en Willie:
    Hoi,
    Heel mooi verhaal en blij dat het goed gaat.

Groetjes
    Doortje en Willie
  3. Marije:
    O o! Sterkte met de gebroken teen! Xxx
  4. Hanneke:
    12 oktober 2016
    Super mooi schatjes! En menno! Je teen!!!!!!! Auw!!! Fijn om jullie zo ook te volgen... Lekker genieten van elkaar. Love jullie! Kus
  5. B. Engelberts:
    13 oktober 2016
    Hallo lieve familie, hoe is het daar al veel indrukken gemaakt?
    Dan besef je eigenlijk hoe goed wij het hier hebben maar als je de gezichten dan weer zie zijn ze altijd vrolijk. Ik ken jou wel niet Menno maar hoe is het met je teen hopelijk de goede kant op. Lotte de groetjes van me genieten hé.
  6. Lotte:
    13 oktober 2016
    Iedereen bedankt voor alle leuke berichtjes. Zo ver weg en toch dichtbij op deze manier
    Hopelijk genieten jullie mee via de verhalen
    Met Menno zijn teen gaat het beter ;)
    Dikke kus voor jullie allemaal
    Liefs lotto
  7. Hanne:
    13 oktober 2016
    Nou Menno ,rustig aan hoor ,je hebt nog een half jaar voor de boeg:)
    Fijn dat jullie zo genieten en ja als je die armoede van dichtbij ziet besef je weer hoe goed wij het hebben,
    Ik snap dat het ook op Jersey veel indruk maakt,maar ze leert er heel veel van. In een boekje lijkt het Verwegistan,maar dan besef je dat het echt zo is.