Koloniaals of groen battambang??

22 november 2016 - Battambang, Cambodja

Van phnom penh gaan we met de bus in 6 uur naar battambang . We hebben een guesthouse 1 km buiten het centrum met zwembad dus de meisjes zijn weer in hun sas ! We hebben hier maar 1.5 dag dus dat word een druk schema.
De eerste ochtend fietsen we naar het centrum want volgens de lonely planet is dat oud Frans en koloniaal.
Na zoveel kleine stoffige stadjes had ik beter moeten weten hahah
Er is weinig koloniaals aan dus na de boodschap maar weer terug naar het guesthouse en hup in de tuk tuk naar het buitengebied
Battambang staat namelijk ook bekend als de groene stad van Cambodja met rondom de stad vele tempel ruïnes en bamboe treintjes

We huren de tuk tuk met chauffeur voor de hele middag en stukje avond in (kosten 13 usd) om ons naar de minder toeristische gebieden te brengen (dus het bamboetreintje valt af) . Wel willen we savonds naar de batcave , een grot waar om 18 uur miljoenen vleermuizen uit komen vliegen , dus daar zijn de toeristen niet te ontwijken.

We hebben een heerlijke middag . Rijstvelden, afgelegen dorpjes ,spelende kinderen , hardwerkende boeren en een enthousiaste gids wat wil je nog meer ! Nou 1 ding maar dat was niet haalbaar ..... zoals jullie wisten was babs hoogzwanger toen ik vertrok dus terwijl we in de tuk tuk in de middle of nowhere zitten word ik geskypt en hoor ik een baby huilen ! Mijn zusje had een dochtertje gekregen en ik was er niet om haar bij te staan
Nu wist ik dat natuurlijk van tevoren maar het maakte erge impact kan ik jullie vertellen !

Inmiddels is er nog een keer geskypt zijn er foto's heen en weer gestuurd en gaat het heel goed met babs en de kleine !

De volgende ochtend volgen we nog een kookcursus en leren heerlijk kmehr eten maken. Inmiddels zijn we in siem reap en hebben we iets heel bijzonders gedaan
Daarover snel meer

1. Doortje en Willie:
    23 november 2016
    Hallo allemaal de verhalen en foto's blijven mooi .
    En hier vanuit een regen en winderig Arnhem van harten gefeliciteerd met jullie nieuwe familie lid

Groetjes Doortje en Willie