Heimwee in Cambodja

19 november 2016 - Phnom Penh, Cambodja

16-11 gaan we met de boot vanuit phu quoc weer naar het vaste land.
We gaan per mini busje verder naar de grens wat zo'n 20 minuten rijden is.
Gelukkig had ik van tevoren gehoord en gelezen over de scams en corrupte medewerkers die je het dubbele laten betalen voor je visum , waar je een betaalde "gezondheidscheck" moet laten doen en dat ze dan ook nog een fee vragen omdat ze zelf zo arm zijn !
Alles ging dan ook zoals hierboven omschreven en we hebben jet maar over ons heen laten komen en er heel hard om gelachen
We betaalde 37 euro voor het visum (is eigenlijk 20) hadden onze vaccinatie boekjes mee dus konden de gezondheidscheck weigeren en moesten e van de grens van Vietnam tot de grens van Cambodja (100 meter) 3x ons paspoort afgeven en 3 keer wisselen van busje! Oftewel ene corrupte bende hahaha

Eenmaal in Cambodja rijden we een mooie route naar kampot ,een klein stadje met een fijne sfeer, de straten zijn er breder en overzichtelijker dan in Vietnam
De mensen zijn vriendelijker en wat minder opdringerig. Het toerisme staat hier duidelijk nog in de kinderschoenen dus perfect om hier te mogen zijn !

En dan ineens overvalt me savonds een gevoel die ik herken van mijzelf als 4 jarig meisje in de ardeche in Frankrijk . We waren met het gezin op vakantie en ik wilde maar 1 ding ... naar huis! Heimwee dus hmmmm die hadden we nog niet gehad . Gauw de gezinsapp geopend en het in de groep gegooid en wat fijn dat je lieve familie dan toch ineens weer zo dichtbij lijkt. Nou dat kunnen we ook weer afstrepen op de lijst !

We reizen via phnom penh, een grote stad met een paar leuke bezienswaardigheden, verder naar battambang waar we vandaag aan zullen komen

Kusjes
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hanne:
    19 november 2016
    Wat prachtig is Cambodja.
    Heimwee is niet fijn, als kind werd ik er ook een aantal x door overvallen op logeerpartijtjes.
    Maar lieve Lotte,hier is niets nieuws onder de zon hoor.
    Als je straks weer terug bent,draai je gewoon weer op vollen toeren mee in de malle molen van het leven.
    Geniet maar van de tijd met z,n viertjes,voor je het weet ben je weer thuis!
    Liefs voor jullie alle vier xxxx
  2. B. Engelberts:
    22 november 2016
    Wat een schitterende foto's en de meiden wat staan ze op alle kiekjes er leuk op, schattig. Lotte, ik weet wat heimwee is dat had ik al ook als kind zijnde maar ook als moeder als we een weekendje weg gingen en dat Eric en Eline bij mijn moeder waren, mag je best hebben even een snik helpt ook. Maar geniet meisje veel liefs Babs.