100% voor het goede doel

23 november 2016 - Siem Reap, Cambodja

In Nederland hadden we al het plan gevat om ook iets te doen voor de lokale bevolking. Dat kan zijn een homestay een lokale taxi chauffeur of een extra fooi. Natuurlijk hebben we dat ook gedaan maar nu zag ik voor vertrek in de Arnhems koerier iets staan over de bouw van waterputten in cambodja . Een stichting zonder winstoogmerk die met lokale aannemers werkt . Een win win situatie lijkt me zo.
Na uiteraard de naam van de stichting kwijt te zijn geraakt ben ik gaan googlen en zo kwam ik bij 100% voor het goede doel. Ze hebben een Facebook pagina en een website dus dit leek me een goede start!
Na het in de groep te hebben gegooid bij familie waren er meerdere die financieel mee wilde helpen .
Wij wisten natuurlijk niet wanneer wij Cambodja in zouden gaan maar Door goed contact met de stichting kon het geregeld worden dat wij bij de bouw konden zijn ! Hoe geweldig is dat ?!
Zo gezegd zo gedaan dus 22 november werden we Door een lokale gids mee genomen naar het gezin die de bron zou krijgen
We hadden wat kadootjes ingeslagen voor de kinderen en jersey had haar polaroid mee.

1.5 uur rijden vanuit de stad en je bent in een totaal andere wereld
Dit was niet alleen de countryside maar dit was armoede in het kwadraat
Dit waren denk ik de best besteedde 150 Euro van de wereldreis !
Het liefst geef je die mensen nog meer en wil je die kinderen schone kleren geven of in ieder geval een lekker bad aanbieden maar dat kan niet . De kadootjes vielen in ieder geval in de smaak en de foto's van jersey haar polaroid zijn ook op dus dat was leuk Tegenwoordig bouwen ze ook toiletten voor deze gezinnen wat natuurlijk erg belangrijk is vanwege hygiëne.

Onze 5 december zit in deze waterbron waar 2 families een leven lang plezier van gaan hebben .
Neem eens een kijkje op hun site

Liefs.......

1. Doortje en Willie:
    23 november 2016
    Het lijkt ons heel bijzonder dat jullie dit mee maken.

Gr