Inle lake 16-20 oktober

20 oktober 2016

Na een prachtige treinreis komen we dus aan bij het inle lake. We delen onze tuk tuk met een stel uit isreal die we eerder die week al meerdere malen hebben gesproken en delen zo de kosten
We hebben een lowbudget hostel geboekt voor 1 nacht en weten te onderhandelen over de prijs als we langer blijven (tip van andere reizigers dit werkt dus echt!)
Omdat het festival nog een paar dagen duurt en er de volgende morgen een processie in de planning staat besluiten we dat we de volgende ochtend vroeg opstaan en de hele dag een boot huren

5 uur gaat de wekker en met lichte tegenzin staan we op .
Om half 6 worden we opgehaald en naar de boot gebracht. Eenmaal in de boot komt de zon op en wauw wat ben ik blij dat we opgestaan zijn !
De processie is een hele happening voor myanmarse begrippen maar is voor Hollanders een slap aftreksel van een carnavalsoptocht haha . Desalniettemin wel heel bijzonder om mee gemaakt te hebben ! We bezoeken nog wat dingen rondom het meer en vragen de bestuurder niet alle toeristische dingen aan te doen. We genieten vooral van het zonnetje en elkaar .
We lunchen weer uber romantisch en houden het rond 13 uur voor gezien aangezien lizzy in de boot in slaap valt .

De volgende dag slenteren we wat rond in het stadje, huren we een fiets (geen aanrader in Myanmar als je langer bent als 150 ) en gaan we savonds naar een winery in de buurt met wederom een geweldig diner met net zo'n geweldig uitzicht!

Omdat de bus naar mandalay vol zit zijn we verplicht nog een nacht te blijven (het huisje was vies vochtig vol beesten en kakkerlakken) en nemen we de volgende ochtend de bus

Laatste week nachten in Myanmar zijn aangebroken op naar Vietnam !

1. Hanne:
    20 oktober 2016
    super leuk allemaal wat jullie meemaken, goeie reis verder,op naar Vietnam!!!!!
    liefs vanuit Arnhem, dikke kus voor alle vier
  2. Doortje en Willie:
    20 oktober 2016
    Het lijkt ons fantastisch wat jullie allemaal meemaken wij genieten ook van alle verhalen het is net of wij er ook bij zijn maar als ik dan naar buiten kijk ben ik gelijk uit de droom.

Groetjes
    Doortje en Willie
  3. Lotte:
    21 oktober 2016
    Aawh haha doortje en Willie
    Ik hoorde al dat het nu toch echt herfst is in Nederland; )
    Xx lotte