Pinguïns en mountains

24 januari 2017

Vanuit Melbourne gaan we in een keer door naar het piepkleine maar zeer diverse philip island . Wat dit eiland zo bijzonder maakt zijn de pinguïns die hier elke avond rond zonsondergang uit de zee aan land komen om terug naar hun nesten te gaan !
Dit natuurverschijnsel stond hoog op mijn lijstje en ik hadden bedacht met zijn vieren lekker op het strand te gaan zitten wachten op deze TE schattige dieren . Maar nee hoor zo makkelijk ging dat niet haha. Bij het informatie centrum vertellen ze ons dat je entree tickets nodig hebt en daarbij ook nog eens dat je met ongeveer 3000 man daar sta. Even serieus hè !!!! We besluiten het even te laten en het eiland te gaan verkennen om later navraag te doen bij het pinguïn centrum zelf.
Geen verkeerde beslissing. Het eiland is erg mooi en we hebben schitterend weer . We zien moerasgebieden mooie kustlijnen wederom mooie vogels, proberen tevergeefs zeehonden te spotten en rijden vervolgens naar het pinguïn centrum.
De dame achter de balie is erg vriendelijk en ziet mijn twijfel over het te betalen bedrag maar vooral over de mensenmassa . Ze verzekerd ons dat iedereen goed zicht heeft verteld ons vervolgens waar we het beste kunnen gaan zitten en verteld erbij dat het leukste is als de pinguïns naar hun nesten lopen omdat je er dan tussen loopt.
Daarbij legt ze uit dat het vroeger openbaar wassen maar doordat de mensen geen rekening hielden met de pinguïns er 9 van de 10 kolonies dood zijn gegaan waardoor er nu het wnf achter zit.
Dusssss we kopen kaartjes wandelen over het strand (het is pas 16 uur) koken in de camper op de parkeerplaats , zien een mega miereneter die niet op aandacht zit te wachten en voor we het weten is het 19.30.
En dan is het wachten wachten en nog eens wachten . De meeuwen zorgen voor wat vermaak en de mooie lucht maakt de kou goed .
Om 21.15 lopen de eerste pinguïns het strand op . Heel voorzichtig en aarzelend , soms even teruglopend naar zee, komen ze met 6 tot 12 pinguïns tegelijk langs ons op gelopen ! Dit tafereel duurt ongeveer een uur en dan worden we verzocht om naar de uitgang te lopen . De pinguïns lopen langs ons op en en onder ons Door . Dit is toch wel geweldig hoor !!!

We overnachten met zo'n 20 andere campers op de parkeerplaats van de Mac donalds net buiten het eiland en rijden de volgende dag weer door. Dit keer richting de great alpine road. De aankomende weken staan in het teken van nationale parken en een stukje kustlijn
Nog 2 weken voor we de camper moeten inleveren en doorvliegt naar ons volgende avontuur . Nieuw Zeeland !

Liefs.......

1. B. Engelberts:
    24 januari 2017
    Hoi hoi, wat prachtig toch allemaal jullie blijven ook maar genieten wel blijven volhouden hé. En wat een leuke foto's van de meiden heel schattig. Lieven luitjes, tot de volgende reisverhalen.
    Liefs en groetjes,
    Babs E.