Van Adelaide tot Melbourne 2-18 januari

18 januari 2017 - Melbourne Airport, Australië

Daar ben ik weer! En wat hebben we veel gezien de afgelopen 16 dagen. Dus een uitgebreid verslag dit keer

We rijden van adelaide richting mount gambier en stoppen voor de lunch in hahndorf een, zoals de naam al doet vermoeden , Duits stadje in Australië . Het is leuk om even doorheen te wandelen en lekker te lunchen maar wij gaan daarna weer verder .
Ik heb via de app wikicamps een gratis overnachtingsplek gevonden incl toilet en stroom!
Aan het eind van de middag komen we daar aan en hebben de hele plek voor ons zelf.
De volgende ochtend rijden we de verder en lunchen aan het mooie cockatoo lake. Hier kun je ook gratis overnachten maar wij zijn er al vroeg dus besluiten door te rijden .

S'middags komen we aan in mount gambier wat een verassend grote stad is. Wij komen hier speciaal voor de sinkholes , dit zijn mooi aangelegde tuinen in vulkaankraters, en voor het bekende blue lake (zie foto's ) elk jaar tussen november en maart word dit meer op onverklaarbare wijze heel helderblauw. Nou onder het mom van ... Als we er dan toch zijn haha

Na 2 nachten mount gambier vertrekken we weer richting het noorden . Eindstop gramphians national park. Dit park is een van de grootste van Australië en staat bekend om al zijn wildlife en mooie hikes die je er kunt maken . Nu blijven die hikes bij ons beperkt tot een uurtje wandelen met lizzy maar desalniettemin een prima plek om even te blijven hangen .
De kangoeroes hoppen met meerdere tegelijk langs de camper op de kaketoes komen brood en vogelzaad halen , we zwemmen in watervallen en glijden van natuurlijke rotswaterglijbanen , zien een geweldige zonsondergang vanaf grote hoogte en zien nog veel meer wildlife zoals mierenegels hagedissen en de meest prachtige papegaaien!

Na 4 dagen is het toch echt tijd om te gaan en dit x weer naar het zuiden om te beginnen aan de great ocean road. Deze weg behoort tot de top 10 mooiste wegen ter wereld en ik kan niet wachten om eraan te beginnen
We starten in warnambool en zullen eindigen in geelong . We doen er uiteindelijk 3 dagen over.
250 kilometers prachtige natuur ,indrukwekkende geschiedenis, geweldige parken ,bizarre kliffen de mooiste stranden en gezellige dorpjes . Australië wat ben je mooi!
Van warnabool tot otway national park is een en al kliffen scheepswrakken en trappetjes naar het strand . Dan heb je otway met een weg dwars Door het park met watervallen en torenhoge bomen . Met zijn meest prachtig gelegen gratis kampeerplekje middenin de natuur inclusief koala's en papegaaien naast de camper.
En dan het laatste stuk van otway naar geelong . Dan beginnen de stranden de surfers en de gezellige stadjes zoals apollo bay en lorne. De bochten nemen toe en de vergezichten ook. Het is 30 graden de zon schijnt en wij rijden deze geweldige route ! Ik geniet .....

Na dit geweldige avontuur gaan we naar ballarat ,hier begint de goudstreek van Australië , waar het regent (domper na dat geschreven stuk hier boven hè ?! Nou zo voelde het ook haha)
We besluiten naar de bioscoop te gaan dat vinden de meiden geweldig! We gaan naar de geweldig leuke film moana (aanrader ) en ook al is hij Engels jersey vraagt maar 3x wat ze zeggen.
Als de film afgelopen is en we buiten komen is het droog dus lopen we nog wat Door de stad. Het is uitgestorven dus veel is er niet te beleven
Dan maar op zoek naar een plek om te slapen . We vinden wederom om gratis plek met speeltuin wc en koude douche !
We zijn hier eigenlijk gekomen voor het openluchtmuseum sovereign hill (ff Google ) maar ook de volgende dag is de weersvoorspelling niet geweldig en besluiten nog een dag te wachten . We vermaken ons in het trammuseum de speeltuin en het park
Op zondag schijnt de zon en gaan we dan toch naar sovereign hill . Het is eigenlijk een oude stad met goudmijn . Iedereen loopt er in klederdracht er zijn voorstellingen en je kunt er zelf goud zoeken . Vooral dat laatste is natuurlijk erg leuk om te doen en we (lees menno )vinden zowaar een beetje goud !

Na ballarat gaan we verder naar Melbourne! Inmiddels zijn we daar 3 dagen geweest maar daarover volgende keer meer

Liefs.........